Μικρό παιδι

όσο αγνό είναι το καλό τόσο αγνό είναι το κακό....

το καλό δεν ξέρει ότι πράτει καλό, το κακό δεν γνωρίζει ότι πράτει κακό..

ο θάνατος θα υπάρχει όσο υπάρχει και η ζωή....

και το σκοτάδι όσο υπάρχει φώς....

το ναι όσο υπάρχει το όχι ...

και ο χειμώνας όσο το καλοκαίρι...

το αρσενικό και το θηλυκό ένα μπορεί να γίνουν..

αυτό όμως δεν θα αναιρέσει την μια φύση προς την άλλη...

ποια η διαφορά αν υπηρετείς τον ιδρυτή ή τον έξωαποδώ...?

αν βρεθείς στα ΄΄καζάνια΄΄ ή στα απέραντα καταπράσινα λιβάδια..?

Μήπως θα αλλάξει ρου ο ποταμός ?

μηπως η βροχή απο κάτω προς τα πάνω?

η ζωή θα συνεχίσει να υπάρχει, εκεί μακριά στα σύνορα του σύμπαντος..

και ο θάνατος στις μαύρες τρύπες...

το 3 ως αριθμός μπορεί να πάψει να αποτελεί μυστήριο...

και το 11 να γίνει θείο...

λές το γκόλεμ που θα σταθεί μπροστά σου να έχει την δύναμη να σε αποτρέψει απο αυτό που αναζητάς?

η ο άγγελος να σε βοηθήσει?

η επιλογή θα σε οδηγήσει στις πύλες, ακόμα και μέσα απο τις φλόγες αν διαβείς...

και ο ποταμός θα συνεχίσει την πορεία του αυτή, όπως τόσους αιώνες κάνει...

η βροχή θα συνεχίσει να πέφτει απο ψηλά, ακόμα και αν ψάρια καταβάσει...

και όμως εσύ ως μικρό παιδί κύκλους , ευθείες, τεθλασμένες, σπείρες και γωνίες στην άμμο ζωγραφίζεις...


My Playlist

cube


Δευτέρα, 20 Οκτωβρίου 2008

Στίγματα


Τα στίγματα είναι πληγές που πιστεύεται ότι ομοιάζουν με τις πληγές του Χριστού κατά την σταύρωση του, και εμφανίζονται στα χέρια, στα πόδια και μερικές φορές στα πλαϊνά και στο κεφάλι ενός ατόμου. Το γεγονός ότι τα στίγματα εμφανίζονται διαφορετικά σε κάθε άτομο, είναι ισχυρή απόδειξη ότι οι πληγές δεν προέρχονται πραγματικά από θαύμα.

Ο Άγιος Φραγκίσκος της Ασίζης (1182 - 1226), που είχε αφιερώσει την ζωή του στον να μιμηθεί τον Χριστό κατά όλους τους τρόπους, επέφερε διάφορα τραύματα στον εαυτό του και άρχισε την πρώτη στιγματική απάτη. Έχουν υπάρξει και αρκετοί εκατοντάδες άλλοι, συμπεριλαμβανομένης και της Magdalena de la Cruz (1487-1560) της Ισπανίας ( που παραδέχθηκε την απάτη της όταν αρρώστησε σοβαρά) και της Therese Neumann της Βαυαρίας (1898-1962). Η τελευταία, σύμφωνα με αναφορές, επέζησε για 35 χρόνια τρώγοντας μόνο το "ψωμί" της Θείας Ευχαριστίας κάθε πρωί. Επίσης λεγόταν ότι ήταν ενορατική και ικανή για αστρική προβολή. Ένας από τους πιο πρόσφατους στιγματικούς, ο Fr. James Bruce, ισχυριζόταν ότι όχι μόνο είχε τις πληγές του Ιησού στο σώμα του αλλά και ότι τα θρησκευτικά αγάλματα δακρύζαν στην παρουσία του. Αυτό έγινε το 1992 σε ένα προάστιο της Ουάσιγκτον όπου τα περίεργα φαινόμενα είναι πλέον συνήθη. Δεν χρειάζεται να πούμε ότι τα μάζεψε από κει. Τώρα έχει μια ενορία σε μια αγροτική περιοχή της Βιρτζίνια, όπου τα θαύματα έχουν σταματήσει.

Αυτοδημιούργητες πληγές είναι κοινές μεταξύ ανθρώπων με ορισμένου είδους εγκεφαλικές διαταραχές. Ο ισχυρισμός ότι οι πληγές είναι προϊόντα θαύματος, είναι σπάνιος και μάλλον οφείλεται σε υπερβάλλουσα θρησκευτικότητα παρά σε αρρώστια του εγκεφάλου, αν και μπορούν να συμβαίνουν και τα δυο.

Η πιθανότητα του να είναι οι πληγές ψυχοσωματικές ( ψυχογενείς πορφύρες), που εκδηλώνονται από βασανισμένες ψυχές, μάλλον φαίνεται πολύ πιο μικρή από το να είναι φάρσες, στις περισσότερες περιπτώσεις. Υπάρχουν κυρίως δυο λόγοι για να πιστέψουμε ότι τα στίγματα είναι συνήθως αυτοεπιφερόμενα παρά ψυχοσωματικά ή θαυματουργικά. Πρώτον, κανείς στιγματικός δεν εκδηλώνει αυτές τις πληγές, από την αρχή μέχρι το τέλος, παρουσία άλλων. Μόνο όταν δεν επιβλέπονται αρχίζουν να αιμορραγούν ( Υπάρχει μια εμφανής εξαίρεση εδώ: η Κάτια Ρίβας). Και δεύτερον, ο κανόνας του Χιούμ στο Περί Θαυμάτων είναι ότι όταν συμβαίνει ένα υποτιθέμενο θαύμα, ρωτάμε τους εαυτούς μας, τι είναι πιο θαυματουργό, το υποτιθέμενο θαύμα ή το ότι μας κοροϊδεύουν; Η λογική απαιτεί να πάμε με το μικρότερο από τα δυο θαύματα, το λιγότερο απίθανο, και να συμπεράνουμε ότι δεν βλέπουμε ένα θαύμα αλλά μια ευσεβή απάτη. Όλες οι 32 περίπου καταγεγραμμένες υποθέσεις στιγμάτων ήταν Ρωμαιοκαθολικοί και όλες, εκτός από 4, ήταν γυναίκες. Καμία υπόθεση στιγμάτων που να συνέβει πριν από τον 13ο αιώνα δεν είναι γνωστή , όταν η σταυρός έγινε το επίσημο σύμβολο της Χριστιανοσύνης στην Δύση. Η λογική μάλλον φαίνεται να απαιτεί την μη-θαυματουργική εξήγηση.

Μια από τις τελευταίες υποθέσεις για να προστεθεί στην λίστα των υποτιθέμενων στιγματικών, είναι η Ώντρει Σαντό, ένα κορίτσι που βρίσκεται σε κώμα από το 1987 σε ηλικία τριών χρονών. Τι είδους ανθρώποι θα εμπνεόντουσαν από έναν Θεό που έριχνε ένα παιδί σε κώμα και μετά θα του επέφερε πληγές;Ο Τζο Νίκελ πιστευει ότι έχει την απάντηση:

Οι άνθρωποι φαίνεται να διψούν για μια χειροπιαστή θρησκευτική
εμπειρία, και όταν υπάρχει μια τέτοια έντονη ζήτηση, δημιουργείται
η ευκαιρία για αυτό που θα ονομάζαμε "ευσεβή απάτη". Τα λεφτά
σπανίως είναι το κύριο κίνητρο, με την κινητήρια ώθηση να είναι η
υπερνίκηση των αντιξοοτήτων, η ανανέωση της πίστης των πιστών
και η αμηχανία αυτών που αμφιβάλλουν.

Οι άνθρωποι επίσης δεν θέλουν να πιστέψουν ότι ο Θεός θα επέτρεπε τον αναίτιο πόνο. Θέλουν να αισθάνονται σημαντικοί και να ευχαριστούν αυτούς που έχουν εξουσία πάνω τους. Τι θα μπορούσε να είναι πιο ξεχωριστό το να έχεις επιλεχθεί για να υποφέρεις τις πληγές και τα βάσανα του Σωτήρος; Τι θα μπορούσε να ευχαριστήσει περισσότερο τον Θεό από το να είναι ο ίδιος η απόδειξη της ύπαρξης του; Λοιπόν, το να είναι έντιμος και ειλικρινής θα ήταν μια καλή αρχή.


Κάτια Ρίβας:

Η Κάτια Ρίβας ισχυρίζεται πως συνομιλεί με τον Ιησού, ο οποίος την έχει επιλέξει για να ενσαρκώσει τα πάθη του τη Μεγάλη Εβδομάδα. «ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΟ» παραλήρημα θα 'ναι η εύκολη απάντηση όσων τα κατατάσσουν αυτά τα ακατάτακτα στις ψυχώσεις. Η Κολομβιανή βγάζει κάτι σταυρούς στα χέρια και τα πόδια, στα σημεία που έβαλαν τα καρφιά στον Ιησού, κάθε Μεγάλη Παρασκευή πέφτει σε κώμα και ακατάσχετα αιμορραγεί. Τα 'χει εντελώς χαμένα ο γιατρός που την παρακολουθεί. Την ώρα που λέει πως με τον Ιησού συνομιλεί, πέφτει σε κώμα, το εγκεφαλογράφημα δείχνει «επίπεδο Δέλτα». Κι όμως επικοινωνεί. Το Μεγάλο Σάββατο, παρουσία του γιατρού, του ιερέα και των συγγενών της, μπροστά στις κάμερες οι πληγές κλείνουν εντελώς και εξαφανίζονται. Πρόκειται για θαύμα?! Το ίδιο ακριβώς που συνέβη και σε άλλους ανθρώπους, σε διαφορετικές εποχές· στους επονομα-ζόμενους στιγματικούς. Λέει ο εκπρόσωπος της Καθολικής Εκκλησίας: «Οπως ο Αγιος Φραγκίσκος της Ασίζης». Τι μπορεί να κάνει ο άνθρωπος! Αν δεν υποβάλλει την κυρία Κάτια απ' την Κολομβία στα θεία πάθη ο ίδιος ο Μεσσίας... παίζει το πλασέμπο, που πολλοί θεραπεύονται ανεξήγητα γιατί πιστεύουν σε κάτι πολύ. Υπάρχει η υστερική κώφωση, τύφλωση, η ανεμογκαστριά ή ψευδοεγκυμοσύνη. Ομως...το να υποδύεσαι τη σταύρωση του Ιησού, να 'χεις πληγές στα ίδια σημεία μ' εκείνον τη Μεγάλη Παρασκευή, να πέφτεις σε κώμα και ν' ανασταίνεσαι, να τις επουλώνεις μόνος σου Μ. Σάββατο παραείναι εντυπωσιακό. Η κλασική ιατρική σηκώνει τα χέρια ψηλά...
ΑΝ δεν πιστεύεις στο θεόπνευστο θαύμα, μένεις άφωνος μπροστά στη δύναμη που 'χει ο νους και η ψυχή.
ΔΕΝ μιλάμε εδώ για ταχυδακτυλουργούς, σκιτζήδες, ψευδαισθήσεις, συλλογικές παραισθήσεις και τερατολογίες. Αλλά για εκείνα τα απίστευτα και υπερβολικά που τα διαπιστώνει η ίδια η επιστήμη και σηκώνει τα χέρια της ψηλά, κάτι σαν την μεταφυσική και μπορεί να 'ναι η φυσική που ακόμη δεν γνωρίζουμε.



Ώντρει Σαντό:

"αλλά ο τράγος, στον οποίο έπεσε ο κλήρος να είναι αποδιοπομπαίος,
θα παρουσιαστεί μπροστά στον Κύριο για να εξιλεωθεί, και να τον αφήσει
να φύγει σαν αποδιοπομπαίος τράγος μέσα στην έρημο" (Λεβιτικό 16:10)

Μια ψυχή-θύμα είναι ένα άτομο που φέρει τον πόνο ή την αρρώστια στην θέση ενός άλλου ατόμου. Αυτή η ιδέα συνδέεται καθαρά με την ιδέα ότι ο Ιησούς ο Ναζωραίος εξιλέωσε την ανθρωπότητα με το να υποφέρει και να πεθαίνει για τις αμαρτίες μας. Η παρομοίωση τους Χριστού σαν αποδιοπομπαίος τράγος πιθανότατα συνδέεται με το αρχαίο Ιουδαϊκό έθιμο του να αφήνουν έναν τράγο ελέυθερο στην έρημο κατά την περίοδο του Γιόμ Κιπούρ, αφού ο ιερέας είχε (συμβολικά) αφήσει πάνω του όλες τις αμαρτίες των ανθρώπων (Λεβιτικό 16).

Σύμφωνα με τον Αιδ. Daniel P. Reilly, επίσκοπο του Worcester (Μασαχουσέτη), η ιδέα της ψυχής-θύματος ήταν αρκετά δημοφιλής τον 18ο και 19ο αιώνα. Οργάνωσε μια επιτροπή για να ερευνήσει τους ισχυρισμούς μιας νεαρής κοπέλας της επισκοπής του, της Audrey Santo , ότι ήταν ψυχή-θύμα. Το κορίτσι υποτιθέμενα συμφώνησε με την Παναγία στο να γίνει ψυχή-θύμα, καθώ πήγαινε για προσκύνημα στο Medjugorje της Βοσνίας-Ερζεγοβίνης. Κατά την περίοδο εκείνη το κορίτσι ήταν 4 χρονών και σε κοματώδη κατάσταση ( ακινητική αλαλία) εξαιτίας ενός ατυχήματος που είχε καταστρέψει ένα μεγάλο μέρος του εγκεφάλου της, πριν από ένα χρόνο. Η μητέρα της, Linda Santo, ήλπιζε σε κάποια θαυματουργή θεραπεία. Αντ'αυτού, λέει, η Παρθένος Μαρία εμφανίστηκε στην κόρη της και της είπε να γίνει ψυχή-θύμα. Η Linda Santo ισχυρίζεται ότι η κόρη της υποφέρει έτσι ώστε να ζήσουν οι άλλοι, και έχει μετατρέψει την κόρη της σε ένα ζωντανό λείψανο. Έχει φτιάξει ένα ναό μέσα στο σπίτι της και δέχεται επισκέπτες που μπορούν να δούν την Audrey μέσα από ένα γυάλινο παράθυρο.H Σαντό απεβίωσε την 14 Απρ 2007


Κειμενογράφος:
Το να πιστέψει κάποιος σε παρόμοιο "θαύμα" όταν αυτό απουσιάζει απο την ορθόδοξη ζωή και συναντάται μόνο στην καθολική εγείρει....προβληματισμούς. Γνωρίζουμε πως ο καθολικισμός επικράτησε χρησιμοποιόντας αρκετές φορές ακραίες μεθόδους ειδικά σε "πρωτόγονους" πολιτισμούς. Βλέπουμε αρκετές φορές στην τηλεόραση τις ακραίες θρησκευτικές παραδόσεις των λατίνων, αυτομαστιγώσεις κ.α, ή ακόμα και ταγμάτων του καθολικισμού όπως οι ιησουίτες κ.α, ένα παιδί μεγαλώνοντας σε ένα τόσο....θρησκευτικά πρωτόγονο περιβάλλον το σίγουρο είναι πως ο ψυχισμός του διαταρασσεται ανεπανόρθωτα! Η αναγέννηση απ'ότι φαίνεται επηρέασε την τέχνη και άλλους τομείς την σκέψη όμως την κράτησε για τους λίγους ή τουλάχιστον μακριά απο την μάζα! Παρόμοια φαινόμενα εκτός απο τον μοναχισμό στην ορθόδοξη πίστη δεν υπάρχουν και σίγουρα δεν μπορούμε να ανατρέξουμε στο "πας μη έλλην βάρβαρος"!
Επιλογή τι θα πιστέψει ο καθένας, αλλά μια κριτική σκέψη στο τι γίνεται γύρω μας δεν βλάπτει, η πίστη σίγουρα δεν είναι τυφλή, εξάλλου οι "τυφλοί" πιστοί πολλάκακά έκαναν στην ανθρωπότητα και ΚΑΝΕΝΑ καλό.





Δεν υπάρχουν σχόλια: