Μικρό παιδι

όσο αγνό είναι το καλό τόσο αγνό είναι το κακό....

το καλό δεν ξέρει ότι πράτει καλό, το κακό δεν γνωρίζει ότι πράτει κακό..

ο θάνατος θα υπάρχει όσο υπάρχει και η ζωή....

και το σκοτάδι όσο υπάρχει φώς....

το ναι όσο υπάρχει το όχι ...

και ο χειμώνας όσο το καλοκαίρι...

το αρσενικό και το θηλυκό ένα μπορεί να γίνουν..

αυτό όμως δεν θα αναιρέσει την μια φύση προς την άλλη...

ποια η διαφορά αν υπηρετείς τον ιδρυτή ή τον έξωαποδώ...?

αν βρεθείς στα ΄΄καζάνια΄΄ ή στα απέραντα καταπράσινα λιβάδια..?

Μήπως θα αλλάξει ρου ο ποταμός ?

μηπως η βροχή απο κάτω προς τα πάνω?

η ζωή θα συνεχίσει να υπάρχει, εκεί μακριά στα σύνορα του σύμπαντος..

και ο θάνατος στις μαύρες τρύπες...

το 3 ως αριθμός μπορεί να πάψει να αποτελεί μυστήριο...

και το 11 να γίνει θείο...

λές το γκόλεμ που θα σταθεί μπροστά σου να έχει την δύναμη να σε αποτρέψει απο αυτό που αναζητάς?

η ο άγγελος να σε βοηθήσει?

η επιλογή θα σε οδηγήσει στις πύλες, ακόμα και μέσα απο τις φλόγες αν διαβείς...

και ο ποταμός θα συνεχίσει την πορεία του αυτή, όπως τόσους αιώνες κάνει...

η βροχή θα συνεχίσει να πέφτει απο ψηλά, ακόμα και αν ψάρια καταβάσει...

και όμως εσύ ως μικρό παιδί κύκλους , ευθείες, τεθλασμένες, σπείρες και γωνίες στην άμμο ζωγραφίζεις...


My Playlist

cube


Πέμπτη, 12 Μαρτίου 2009

Είπαν για το EMPIRE TOTAL WAR


Το να προσπαθήσει να περιγράψει κανείς το νέο παιχνίδι της (ιστορικής και κορυφαίας για το PC) σειράς στρατηγικής Total War, θυμίζει την σκηνή της ταινίας «Πολύ σκληρός για να πεθάνει», στην οποία ένας κακός παρακολουθεί από κάμερες το χιονισμένο τοπίο εξωτερικά του κτιρίου και κάνει μια χαλαρή αναφορά στην εισαγωγή ενός παραμυθιού Χριστουγέννων, προτού αρχίσει ξαφνικά να αναφέρει τις θέσεις των καταδρομέων που πλησιάζουν το κτίριο για μάχη. Έτσι συμβαίνει και με το Empire Total War: Είναι κάτι που όλοι ξέραμε ότι έρχεται και προσπαθούσαμε να «το παίξουμε cool» μέχρι την εμφάνισή του, αλλά τώρα που «έσκασε μύτη» παίρνουμε όλοι θέσεις μπροστά στον υπολογιστή για την πιο προσεγμένη και επική εμπειρία που μπορεί να απολαύσει κανείς σε παιχνίδι στρατηγικής.

Μεταφέροντάς μας σε μια ιδιαίτερα ταραγμένη ιστορική περίοδο (1700-1800), το παιχνίδι μας επιτρέπει να επιλέξουμε μία από τις 12 εθνότητες της περιόδου εκείνης και να ξεκινήσουμε ή να αντιμετωπίσουμε μια σειρά από επαναστατικούς αγώνες. Βασικό χαρακτηριστικό της περιόδου αυτής, είναι ότι η χρήση της πυρίτιδας και των πυροβόλων όπλων στα πεδία των μαχών αποτελεί τον κανόνα κι όχι την εξαίρεση.

"Yπάρχουν στιγμές που οι λεπτομέρειες φορτίζουν συναισθηματικά τον παίκτη, καθώς η σκηνή που βλέπει θα μπορούσε να είναι -εκτός από παιχνίδι- ταινία ή ακόμα και πραγματική μάχη"


Κατά βάθος, το Empire Total War παραμένει ένα υβριδικό παιχνίδι «δύο σε ένα» (σωστότερα, και χάρη στις νέες προσθήκες, είναι τρία παιχνίδια σε ένα). Το κεντρικό μενού του παιχνιδιού είναι ένας τεράστιος χάρτης του κόσμου, χωρισμένος σε διάφορες περιοχές που αντιπροσωπεύουν τις διάφορες εθνότητες και τις αποικίες τους. Κάθε περιοχή έχει τουλάχιστον μια μητρόπολη-πρωτεύουσα, από την οποία ξεκινά την ανάπτυξη της χώρας του ο παίκτης. Εδώ είναι που μπορεί να δημιουργήσει κτιριακές εγκαταστάσεις και στρατιωτικές μονάδες. Τις τελευταίες μπορεί να στείλει σε διάφορα σημεία του χάρτη, για να κάνει κατάληψη αντίπαλων περιοχών. Αυτό το τμήμα του παιχνιδιού, παίζεται με εναλλαγή γύρων και προσφέρει τον «βασικό κορμό» της στρατηγικής ανάπτυξης.

Προσπαθώντας να κάνουν το παιχνίδι πιο προσβάσιμο σε νέους παίκτες, αλλά και τους φίλους της δράσης, οι δημιουργοί φρόντισαν να προσθαφαιρέσουν κάποια στοιχεία από το περιβάλλον εντολών και διαχείρισης του τίτλου. Κάθε περιοχή του χάρτη, διαθέτει μια πόλη αλλά και τουλάχιστον μία πηγή εξόρυξης ή επεξεργασίας φυσικών πόρων (π.χ. ορυχείο). Αυτή η αλλαγή προσφέρει μια νέα διάσταση στο παιχνίδι (θυμίζοντας λίγο και το Civilization IV), αφού πλέον είναι εμφανές ότι οι στρατηγικές ανταρτοπόλεμου κάνουν την εμφάνισή τους.

Για παράδειγμα, αντί ο παίκτης να προσπαθεί με την πρώτη να καταλάβει την πρωτεύουσα μιας αντίπαλης περιοχής, θα μπορεί να καταλαμβάνει πρώτα αγροκτήματα, λιμάνια ή ορυχεία ή θα μπορεί να καταφεύγει σε έναν πόλεμο φθοράς, καταστρέφοντάς τα. Επιπλέον, τα μενού με τις πληροφορίες και τις εντολές έχουν γίνει πιο «ελαφριά» και πιο εύκολα στην πρόσβαση, ενώ αρκετά στοιχεία του gameplay (όπως η διπλωματία, η κατασκοπία και το εμπόριο) έχουν απλοποιηθεί. Οι δημιουργοί του παιχνιδιού κατάλαβαν ότι η μεγάλη έμφαση στην λεπτομέρεια και στην διαχείριση των μέσων ανάπτυξης ενός κράτους θα απομάκρυνε μεγάλο ποσοστό παικτών από τον τίτλο (ο οποίος θα θύμιζε περισσότερο Europa Universalis), και μάλλον έκαναν σωστή επιλογή.

Η επιρροή της θρησκείας ίσως να θεωρηθεί λίγο «ριγμένη» στο παιχνίδι, εάν κανείς αναλογιστεί το τι γινόταν σε προηγούμενους τίτλους. Γιατί -όπως σωστά παρατηρούν οι δημιουργοί- ναι μεν ο παίκτης πρέπει να λαμβάνει υπόψη του τις θρησκευτικές πεποιθήσεις των συμμάχων και των αντιπάλων του στο παιχνίδι, αλλά σε καμιά περίπτωση δεν θα δεχθεί, για παράδειγμα, εντολή από τον Πάπα να σταματήσει μια επιτυχημένη πολιορκία ή να εγκαταλείψει μια εκστρατεία πριν το τέλος της. Η διπλωματία είναι ελάχιστα πιο ευνοημένη, αφού στην εποχή που καλύπτει το παιχνίδι πρυτανεύει η λογική και οι υποψήφιοι φίλοι αντιδρούν πιο πολιτισμένα στις διπλωματικές προσεγγίσεις.

"H μαγεία του παιχνιδιού βρίσκεται στην προσπάθεια που θα καταβάλει ο παίκτης σε κάθε μάχη για να εκμεταλλευθεί και το παραμικρό πλεονέκτημα"

Το δεύτερο, εξίσου σημαντικό τμήμα του τίτλου, είναι μια μάχη που θα εξελιχθεί όταν συναντηθούν δύο αντίπαλοι στρατοί ή όταν γίνει πολιορκία μιας πόλης. Αυτό αποτελεί και το κομμάτι στρατηγικής σε πραγματικό χρόνο αφού, όπως θα δούμε πιο κάτω, εδώ κάθε απόφαση πρέπει να λαμβάνεται στο δευτερόλεπτο. Ο παίκτης καλείται πριν από κάθε μάχη να παρατάξει τις μονάδες του (μέγιστος αριθμός 20 μονάδων πεζικού, ιππικού ή πυροβολικού) στο πεδίο της μάχης και ακολούθως να εκμεταλλευθεί την «στρατηγική μαεστρία του» για να κερδίσει. Η έλλειψη αχαρτογράφητων περιοχών ή αλλιώς του «fog of war», κάνει μάλλον πιο δύσκολο το έργο του παίκτη. Κλειδί της επιτυχίας, είναι η εκμετάλλευση της μορφολογίας εδάφους και η μετακίνηση των μονάδων.

http://gameover.gr/ Νίκος Ελευθεριανός


Δεν υπάρχουν σχόλια: